FAQ - Meestgestelde vragen

Ik heb de verkeerde brandstof getankt, wat nu?! Deze en andere veelgestelde vragen over tanken, tankpas, betaling vind je hieronder. Gedreven door nieuwsgierigheid? Vind hier de antwoorden.

Tanken

Waar kan ik Adblue tanken?

Adblue kan bij ons op de volgende locaties getankt worden: AVIA Andijk Zuid, AVIA Den Oever, AVIA XPress Medemblik, AVIA Xpress Schagerbrug en AVIA Wieringerwerf, AVIA XPress Abbekerk.

Ik heb een leen aanhanger nodig, verhuren jullie die ook?

Ja, deze zijn bij AVIA Marees ook te huur! Vind je gemakkelijk en snel een locatie bij jou in de buurt met bijbehorende prijzen op: https://www.avia-multibak.nl/zoek-en-reserveren.

Ik heb vanmorgen bij een AVIA Marees station getankt, maar zie nu bij een ander station van jullie een prijsverschil. Hoe kan dit?

Dat kan kloppen, de brandstofprijzen worden per locatie ingevoerd. Dit heeft te maken met verschillende factoren, zo is het belangrijk om te weten of het station bemand of onbemand is, wat de ligging is en of er veel stations in de buurt zijn. Twijfel je over de prijs, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via: klantenservice@aviamarees.nl

Tankpas

Wanneer kan ik mijn tankpas gebruiken?

Bij aanvraag van een tankpas wordt deze eerst toegestuurd met een ontvangstbewijs, deze moet getekend geretourneerd worden. Zodra dit gebeurd is wordt de pas geactiveerd en er een brief gestuurd met de bijbehorende pincode.

Zitten er kosten verbonden aan het aanschaffen van een tankpas?

Ja, er wordt een eenmalige betaling van €10,- gevraagd bij het aanschaffen van een nieuwe tankpas.

Kan ik met mijn AVIA-tankpas ook shop producten kopen?

Ja, dit kan zeker. Echter moet deze optie wel aan staan op de AVIA-tankpas.

Kan ik met mijn AVIA-kaart in het buitenland tanken?

Ja, het is mogelijk om in Duitsland, Oostenrijk en België te tanken met een AVIA-kaart.

Mijn tankpas heeft het limiet bereikt. Kan ik mijn limiet verhogen?

Ja, dit kan zeker. Neem hiervoor hiervoor contact op met tankpas@aviamarees.nl of bel ons op 0224-531841.

Kan ik als particulier ook een tankpas bij jullie aanvragen?

Nee,dit is niet meer mogelijk. Het is alleen nog mogelijk om een zakelijke tankpas aan te vragen bij ons. Dit doe je gemakkelijk en snel door te mailen naar : tankpas@aviamarees.nl .

Betaling

Ik wil gaan tanken en heb mijn pinpas ingevoerd, maar ik kan niet tanken. Hoe kan dit?

Een mogelijkheid is dat u niet bij de goede pomp staat, de verkeerde brandstof soort heeft aangevinkt of dat er een storing aan onze kant is. Het beste is om even contact op te nemen met 0224-531841.

Ik heb net getankt, maar ik zie dat er een veel hoger bedrag afgeschreven is dan ik getankt heb. Hoe kan dit?

Bij een onbemand tankstation reserveert de bank een bedrag van €200,-. Normaal gesproken is dit slechts een tijdelijke blokkade op de rekening tijdens het tanken. Het kan gebeuren dat, dit bedrag niet direct na je tankbeurt vrij komt. Het kan dan een paar dagen duren voor het teruggestort is.

Ik heb net mijn pincode ingevuld bij de verkeerde pomp. Kan diegene na mij nu op mijn pinpas tanken?

Nee, dit is niet mogelijk. Als de brandstof slang er uit wordt gehaald en vervolgens weer terug gehangen wordt zal de betaling automatisch worden afgebroken.

Ik heb drie keer de verkeerde pincode ingetoetst en nu is mijn AVIA-tankpas geblokkeerd, wat nu?

De tankpas is automatisch geblokkeerd voor 24 uur. Na de 24 uur kun je de pas weer gewoon gebruiken. Weet je de code niet meer? Neem dan contact op met tankpas@aviamarees.nl

Ik ben mijn bonnetje vergeten mee te nemen, hoe kan ik hier nu aan komen?

Hiervoor kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice, deze zijn te bereik op: klantenservice@aviamareers.nl . Om de bon terug te kunnen vinden in het systeem hebben we wel de volgende gegevens nodig: - De datum van tanken. - De tijd (zo nauwkeuring mogelijk). - Brandstof soort. - Aantal liters. - Bedrag in euro’s. Je kunt ook een kassabon opvragen via www.avia.nl/kassabon. Vul je gegevens in en krijg via de e-mail je kassabon opgestuurd.

Hebben jullie ook een online portaal waar ik mijn facturen kan inzien?

Ja, die hebben we. Bij het aanmaken van jouw pas/kaart heb je een mail gehad met de inloggegevens. Als je een nieuwe link wilt ontvangen om in te loggen of vragen hebt over het online portaal kun je contact opnemen met tankpas@aviamarees.nl.

Staat jou vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op via: klantenservice@aviamarees.nl