Een laadpaal op eigen locatie

Jaar 2025: van alle parkeerplaatsen in Nederland is 10% ingericht met laadpalen voor de elektrische rijder. Als we verder vooruit kijken, richting 2030 zullen er omme nabij 1,7 miljoen laadpalen actief zijn. Staan er tegen die tijd één of meerdere laadpalen van AVIA Marees bij jou op locatie?

Wat zijn de mogelijkheden?

  • Maak een keuze uit AC – of DC laden, wat past bij jouw bedrijf/locatie?
  • Is de laadpaal ook toegankelijk voor derden? Kortom, mag een externe gebruiker met een laadpas ook laden op jouw laadpunt? Service- en dienstverlenend voor gasten/klanten die een bezoek brengen aan jouw locatie.
  • Voorbereiding: diverse afspraken zoals plaatsingskosten, tijdspad en tarieven (kWh) worden vastgelegd in een overeenkomst.
  • Uitvoering: wij plaatsen de door jullie gekozen laadpaal op de gewenste locatie. (ook de graafwerkzaamheden, de gehele bekabeling en de aansluiting op de meterkast regelen én voeren wij uit voor je waarbij je kan rekenen op een gecertificeerde plaatsing)
  • AVIA Marees verzorgt de gehele backoffice waarbij jij als ondernemer inzage hebt in het verbruik op jouw locatie per tank- en laadpas.
  • Wekelijks vindt er een facturatie plaats van gemaakte kosten en worden eventuele vergoedingen (laadpaal beschikbaar gesteld voor derden) gecompenseerd in een creditnota.
Vraag jouw AVIA laadpaal aan

Een laadpaal bij de medewerkers thuis

Wil je de medewerkers de optie geven om ook thuis de auto te laden? Hiervoor plaatsen wij laadpalen op eigen terrein bij jouw medewerkers. We bespreken aan de hand van het gewenste aantal AC laders hoe de plaatsing van de laadpalen, de backoffice en facturatie in zijn werk gaat. Geen reiskostenvergoeding meer maar stroomvergoeding voor de medewerker. Wij geven je graag advies.

Een openbare locatie

Heb jij de perfecte locatie waar nog geen laadpaal staat?  Bijvoorbeeld op een openbare (gemeente) plaats zoals een recreatiepark, winkelcentrum of bedrijventerrein? AVIA Marees plaatst de laadpalen en zorgt voor de operationele zaken zoals het aansluiten van de laadpalen op de stroomvoorziening. Wij helpen je op weg met alle benodigde zaken zodat de laadpaal binnen een afzienbare tijd functioneel is. Hierbij is een investering vanuit onze zijde mogelijk. 

Hoe werkt het?

In deze oriënterende fase bespreken we de behoeften vanuit jullie zijde. Wij komen langs op locatie of bespreken telefonisch de quickscan naar aanleiding van het door jullie ingevulde formulier. Maar wat doen we tijdens deze quickscan?

Neem contact met ons op

Tijdsplanning

Back Office

Als eigenaar van een laadpunt wil je natuurlijk real time overzicht hebben over het aantal laadtransacties en het verbruik per dag/week/maand. 
Binnen de back office maak je je eigen keuzes. Zo bepaal jij of de laadpaal beschikbaar wordt gesteld voor 'openbaar laden' en welk tarief je hier voor rekent. Afhankelijk van de gekozen functionaliteiten vind je ook maandelijks een overzicht met verbruik en opbrengsten. Alles start met een overzichtelijke back office.

Een extra pluspunt: automatisch zal de software geüpdatet worden waardoor je gebruik kunt blijven maken van de nieuwste toepasbare functionaliteiten. Maandelijks een overzicht van de geladen kWh en eventuele transacties? Geen probleem! Hulp nodig? Met de service op afstand kunnen wij 90% van alle problemen direct voor je oplossen; zo blijft mobiliteit gegarandeerd.    

Lees meer